30 april 2013

Far laver sovsen!

D kommer fra en madglad familie - ingen tvivl om det! Jeg synes selv, at jeg er relativ god til at lave mad, men det er nu D's Farfar og onkel T, der tager prisen som de dygtigste kokke i familien. 

Et af mine håb for D er, at han bliver glad for og tryg ved at være i et køkken, kommer til at sætte pris på god mad og gerne vil hjælpe til. Et af mine tydeligste barndomsminder er fra min Bedstemors køkken, hvor jeg står og skærer agurker til salaten, og en af mine fineste opgaver var også at være den, der lagde ribsgele på æblekagen. En af de sjove ting ved børn og mad er jo, at bare de har rørt ved et skærebræt, så har de næsten helt selv lavet middagen :)

Jeg har hørt flere steder, at 1 år ikke er for tidligt at give børn et legekøkken, så Sømanden og jeg overvejer klart, om det skal være hans første fødselsdagsgave fra os. Og så tænker jeg, at et legekøkken er en rigtig god ting løbende at ønske sig mere til. 

2 kommentarer:

  1. Oliver elsker sit legekøkken fra Ikea, så det kan klart anbefales :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har også kun hørt godt om Ikeas køkken, så det bliver nok det :)

      Slet