17 juni 2013

Spies & Glistrup - konkurrence og lidt skattesnak

Godmorgen, godmorgen! Er I alle kommet ovenpå efter Northside og weekenden? Som I kunne læse her, var vi på Northside med D. Desværre kun en enkelt dag - mere kunne den lille mand vist ikke holde til. Søndag var han i hvert fald helt smadret.

Men men men, skulle vi ikke skyde ugen igang med endnu en konkurrence? Jeg har fået lov at udlodde to billetter til filmen Spies & Glistrup til en af jer.

Den her blog handler på ingen måde om film, men fordi Mogens Glistrup er en af juraens mere "farverige" personligheder - mildt sagt - har jeg alligevel sagt ja. Glistrup beskæftigede sig med skatteret, og det er vel de færreste, der ikke har set tv-klippet, hvor han stolt viser sit skattekort frem og fortæller, at han slet ikke betaler skat, eller der hvor han åbenlyst lovpriser skatteunddragelse. Selv kan jeg ikke fordrage skatteret! Spørg mig om rette indkomstmodtager, og jeg falder ned af stolen, men jeg kan alligevel ikke lade være med at more mig over og fascineres af Mogens Glistrup, og jeg glæder mig til at se Nicolas Bro i rollen som Glistrup.

Hov, var der aldrig en konkurrence, der skulle igang? Fortæl mig jeres yndlingsfilm og hvorfor inden lørdag aften (den 22. juni) kl. 23.59, og så offentliggør jeg mandag vinderen af denne konkurrence og den her i samme indlæg.


Klar - parat - kom med filminspiration til mig!

5 kommentarer:

  1. Min yndlingsfilm må være Jagten. Virkelig god og sætter mange tanker i gang. Og så er jeg jo meget stor Mads Mikkelsen fan

    Mvh Eva // eva_vejlstrup@hotmail.com

    SvarSlet
  2. Min yndlingsfilm er Dirty dancing

    Og bare fordi den er så romantisk og jamen man kan se den igen og igen ;)

    Bettinalissa
    Bettinalissa@gmail.com

    SvarSlet
  3. Må man godt have tre yndlingsfilm?
    For det har jeg.
    Den første handler om en yndig, ung fransk kvinde, som en dag falder over en lille æske med små finurligheder i, der ligger gemt bag nogle fliser på hendes badeværelse. Hun vil finde ud af, hvem der har haft æsken som barn og jagten går ind. En jagt, der fører hende forbi mange af livets små, fine øjeblikke. Hvis man ikke allerede har gættet det, så er det Amelie, jeg taler om.
    Den anden handler også om livets små, fine øjeblikke, men udgangspunktet er meget mere tragisk. I 1960'ernes USA har en engelsk professor mistet sin kæreste ved en tragisk bilulykke. Han planlægger sit selvmord, men pludselig opdager han, hvor mange fine ting i livet, der er. Det er Tom Fords debutfilm og selvfølgelig A Single Man, jeg taler om. Både historien, skuespillet og æstetikken i filmen er virkelig eminent.
    Den sidste er Hushpuppy eller Beasts of the Southern Wild. Hushpuppy bor i The Bathtub med sin fordrukne far, og som navnet på deres bosted angiver, så bliver det oversvømmet en dag. Hun ser sammenhænge i verdens gang: de store og små ting hænger sammen. Og så spiller den unge skuespillerinde så fantastisk, at man ikke kan blive andet end rørt.

    Jeg glæder mig i øvrigt til Spies og Glistrup, for de to mildest talt farverige og politisk hamrende ukorrekte personligheder sammen på et filmlærred kan ikke blive andet end underholdende.

    SvarSlet
  4. Jeg har 3 ynglings film; Pretty woman, Dirty dansing og Grease. Ja ja, de går jo ikke over verdens historien som de bedste film. Men hver gang jeg ser dem bliver jeg 7 år igen og sidder stolt med mine søster der er 10 og 12 år ældre end mig og ser filmene. Dengang lille Helle så total op til sine seje søstre der sad der med permanentet hår, stort pandehår og kæmpe runde briller.
    De 3 film minder mig bare om en dejlig tryk barndom med verdens bedste søskende, der med glæde lavede mit pandehår lige så stort som deres. Og når en film er set så mange gange så det minder én om en periode i ens liv, ja så bliver de til ynglingsfilm for mig.
    Nu er jeg kærester med en meget film glad fyr og han har det på samme måde, filmene hedder bare Terminator og Die hard

    SvarSlet
  5. Min yndligsfilm er love actually. Fordi den har det hele - kærlighed, jul og Mr. Darcy :) :) :)

    Lone Mai

    SvarSlet