20 november 2012

Noget om at være intelligent - eller i hvert fald at lade som om

Noget, jeg må erkende, er sket under min barsel, er, at jeg ikke længere føler mig særlig intelligent. Qua min ansættelse som Ph.D.-studerende må jeg lige som tro på, at nogen mener, at jeg er klog nok til at få penge for at sidde og skrive en lang, lang opgave i fire år. Men nogle gange kan det være svært at tænke længere end ”hvor lang tid har D egentlig sovet til middag i dag?”.
Anyhoodles, i næste uge skal jeg op på universitetet og forestille at være intelligent hele to (!!) gange. Jeg skal sidde og nikke til de kloge ting, der bliver sagt, og måske endda stille et skarpsindigt spørgsmål. Men når man ikke føler sig særlig kvik, handler det om at lade som om. Jeg er sikker på, at nedenstående outfit er velegnet til at narre fjenden (aka. min hovedvejleder).






Ingen kommentarer:

Send en kommentar