27 november 2012

Tænke, læse, skrive, printe

Som Ph.D.-studerende kommer jeg ikke uden om, at jeg i løbet af de næste par år kommer til at tilbringe ret mange timer bag et skrivebord. Jeg skal forberede mig til mine egne forelæsninger og den undervisning, jeg selv skal afholde for studerende, der skal skrives lidt på en afhandling, og så er der unægtelig også forbundet en del forberedelse med de seminarer og konferencer, jeg forventes at tage til.

Før lille D meldte sin ankomst, havde jeg mit eget kontor i vores lejlighed (Sømanden vil nok mene, at det også var hans, men det passer jo ikke). Nu står mit skrivebord inde i stuen, så der roder mine papirer. Men det er ikke så holdbart, og det er også lidt synd for Sømanden at blive ved med at se fjernsyn uden lyd. Så når vi flytter til forstaden, får jeg igen et sted, hvor mine bøger, papirer og noter kan flyde i fred. Allerede nu er jeg gået i inspirationsmode og indretter i tankerne min fremtidige hjemarbejdsplads. Her er lidt af det, jeg gerne vil pynte mit lille office space med.

Fine notesblokke fra House Doctor til diverse tanker om afhandling, blog og alt muligt andet /
Klar ramme fra Nomess med billeder af mine to yndlingsmennesker / Office organizer fra Nomess
til at bringe system i rodet / Post Its fra Leaf It så jeg kan lave et træ af noter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar