05 juni 2013

Fars Dag - ja, den bør vi nok også fejre lidt

Nu havde Sømanden gjort så meget ud af Mors Dag (se bare!) - barren var i hvert fald sat højt - at det umiddelbart virkede som en dårlig idé at glemme Fars Dag.

De er ret søde i Søværnet, men også lidt sære. Der er to film, der nærmest er ikoniske for dem. Martha og Flådens friske fyre. Det lykkedes mig at finde filmplakaten for Martha hos Nordisk Film, så den måtte han have. Og så var der bare en IKEA-tur mellem Martha og Fars Dag. Hyggeligt projekt til en kort dag på hjemmekontoret. Dumtdumtdumtmedbus! Specielt i blæsevejr. Der er langt med en ramme på 70x100 cm. Men Sømanden blev glad, og så blev jeg også.



Men nu var det så lige, at jeg faktisk ikke kunne lade være med at give ham den. Faktisk fik han gaven allerede fredag, hvor jeg havde været i IKEA :) Så måtte lige i Magasin efter en ekstra, for første Fars Dag skal markeres, synes jeg.


Og nu hvor jeg alligevel var i IKEA, kom der lige et par flamingoglas og en ny bakke med hjem...


8 kommentarer:

  1. Fantastisk ide, og fin ramme du har valgt. Her har far fået håndafstøbninger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og så var der sikkert et farhjerte, der smeltede fuldstændigt :)

      Slet
  2. Sikke fine fars dags gaver!

    Herhjemme har manden fået tøj - det vakte også stor lykke :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Det tror jeg gerne - ikke altid mændene er så gode til at forkæle dem selv med nyt tøj :)

      Slet
  3. Den er virkelig cool den plakat! Perfekt i den lyse træramme.. Og man kan bare ikke tage i Ikea uden at købe mere end planlagt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Nu når han er vild med filmen, og plakaten er så flot, har jeg heller ikke noget imod, at den skal hænge hos os. Nej, det er nærmest naturstridigt at tage tomhændet fra IKEA :)

      Slet
  4. Awww, hvor er de flamingo-glas seje! Og tillykke med manden din i dag. Krydser fingre for at min ex-mands nye kone har sørget for at August har givet sin far en lille ting – jeg ved det faktisk ikke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dem kunne jeg simpelthen ikke stå for :)
      Mon ikke - synes Mors og Fars Dag er hyggelige traditioner at holde fast i.

      Slet